Operation Monster v 5.0 ovládli príšery, zvuk zapnutej motorovej píly a hýbajúce sa figuríny. Čo stálo za najúspešnejšou lokálkou?

Hra s názvom Operation Monster v 5.0 získala prvé miesto v našej ankete o najlepšiu scenárovku roka 2018. Odohrávala sa v Combat Area Zvolen a organizačne ju pokryli chalani s názvom Make war not love. Opýtali sme sa ich na priebeh a organizáciu úspešnej hry. Zaujíma aj teba, čo pre teba chystajú úspešní organizátori najbližšie?

Kto stojí za touto úspešnou akciou?

Skupinu Make war not love tvoríme traja. Maroš a Stano sú už dlhoroční hráči, ktorí občas dávnejšie organizovali príležitostne malé akcie pre známych z okolia na rôznych ihriskách. Tretí organizátor je Marek, ktorý airsoft začal hrávať pred asi dvoma rokmi.

K organizovaniu hier v Combat area Zvolen sme sa dostali pred letom v roku 2018, keď sa pôvodným organizátorom z časových dôvodov nedalo robiť akcie. Majitelia areálu nás požiadali, či by sme nespravili zopár akcií počas leta. Nakoniec sme pri tom ostali a organizujeme ich približne každú druhú nedeľu. Okrem Monster série robíme aj iné tematické akcie, ktoré sa snažíme doplniť o príbehy, rôzne hrané postavy a rekvizity za účelom zlepšenia  zážitku z hry. Myslíme si, že takto pripravená hra hráčov zaujme viac. Snažíme sa nájsť ten najlepší pomer medzi príbehom a hrateľnosťou.

Samozrejme, okrem organizovania chodievame aj hrávať na lokálky skoro po celom Slovensku a keď nám to čas a zamestnanie dovolí, ideme aj na veľké akcie.

Ako sa zrodil nápad začať organizovať sériu akcií s názvom Operation Monster?

Inšpiráciu na tento druh hier sme mali zo zombie akcií v Prievidzi. Zapáčil sa nám nápad, že tam chodia zombíci a rozháňajú hráčov, ktorí sa len skrývajú za prekážkami. Zo začiatku sme mali dve jednoduché masky a pomôcky. Už na prvej akcii sme na strašenie použili motorovú pílu, ktorá pri zapnutí doslova vyvolala paniku. Samozrejme, z píly kvôli bezpečnosti bola odstránená reťaz, čo ale na prvý pohľad nebolo vidieť. Časom sme náš inventár rozšírili a máme v zásobe dosť masiek a rôznych rekvizít, aby sme vedeli striedať rôzne príšery. Počas hrania sme experimentovali aj s využitím príšeriek na scenáre. Rôzne sme ich zakomponovali do hier, ale ich hlavnou úlohou stále ostáva to, aby rozháňali tzv. kemperov a vyrovnávali hru, keď sa jedna strana zasekne. Avšak skúšali sme už aj cielene strašiť hráčov, napríklad v podzemí arény, a boli sme prekvapení úspechom.

V súčasnosti si už hráči, čo k nám chodia, zvykli na príšerky a často si aj vyžadujú, aby boli zakomponované do hier. Niekedy sa aj samy hlásia, že by si chceli zahrať nejakú z príšeriek, lebo im to príde zaujímavé.

Čo bolo vašou prioritou pri organizovaní hry?

Našou prioritou je, aby si hru, pokiaľ možno, všetci užili. Jednak hráči, ale aj my organizátori. Občas máme nápad, ktorý nevyjde ako má, nakoľko sa stále snažíme „optimalizovať“ jednotlivé herné prvky. A niekedy to je zas naopak. Nápad, ktorý sa nám spočiatku zdal nie moc zaujímavý, sa ujme a hráčom sa to páči. Toto vždy záleží od ľudí, ktorí k nám prídu. Nie vždy sa dá vyhovieť každému. Avšak po akcii sa snažíme získať spätnú väzbu od čo najväčšieho počtu hráčov, aby sme vedeli, čo sa ujalo a čo by bolo možno lepšie nabudúce v hre nepoužiť.

Ako prebiehala výherná akcia Operation Monster v 5.0?

Ráno pre akciou nám počasie vôbec neprialo, bolo poriadne nevľúdne, na cestách bola poľadovica ale aj napriek tomu prišlo dosť hráčov. Všetci prišli s veľmi dobrou náladou. Zábava začala už pred samotnou akciou, čo sa prenieslo aj do samotnej hry. Pri organizovaní sa snažíme vymýšľať čo najjednoduchší scenár. Konkrétne pri tejto hre bolo potrebné v areáli hľadať rôzne artefakty a vyhýbať sa príšerám, ktoré boli veľmi dobre poskrývané. Vyskakovali vám za chrbtom, keď ste to najmenej čakali. Scenár sa podarilo úspešne dokončiť obom stranám, hra išla plynulo, hráči boli veľmi féroví. Nestalo sa, že by vznikla hádka. A ako organizátori sme nemuseli riešiť žiadne sťažnosti. Hlavné na tejto hre bolo to, že všetci sa dobre zabavili, odreagovali a domov išli s dobrým pocitom, čo je pre nás najväčšou odmenou.

Boli do hry zakomponované nejaké špeciálne pravidlá?

V tejto hre neboli zakomponované žiadne špeciálne pravidlá. Na predošlých Monsterkách sme dávali rôzne pravidlá (podmienky), ako odohnať príšeru alebo ako sa jej zmocniť, aby pomohla. Časom sme ale zistili, že nepotrebujeme žiadne zvláštne pravidlá. Aj keď sme niečo dali špeciálne do hry, len to komplikovalo jej priebeh, preto sme to pri monster akciách vypustili a snažíme sa to robiť čo najjednoduchšie, aby bola jednoduchá hrateľnosť a dobrý zážitok. Čo je účelom tejto hry.

Čo priestor akcie? Bol nejako špeciálne vybavený?

Hra prebiehala v areáli Combat area Zvolen. Toto ihrisko je veľmi veľké a ponúka rôzne možnosti. Bohužiaľ, areál nemá elektriku, preto sa ho snažíme osvetľovať prenosnými svietidlami. Aby bola dosiahnutá lepšia atmosféra, do areálu sme sme umiestnili rôzne svetelné efekty, ako lasery, stroposkopy a podobne. Na rôzne miesta sme rozmiestnili v rôznych pózach oblečené figuríny s maskami. Počas hry sa nám podarilo pár krát figuríny ukryť, obliecť si ich oblečenie a zaujať ich pózu. Šok hráčov, po tom ako sa za nimi rozbehla figurína, ktorá tam bola už od rána, bol na nezaplatenie :-D. Samozrejme, pre poriadnu atmosféru musí byť aj dym, ktorý robíme dymostrojom. Niektoré časti priestoru aj ozvučujeme. Taktiež aj príšery majú svoje pomôcky, ktorými zlepšujú atmosféru strašenia. A aj naša obľúbená motorová píla naháňa strach už z diaľky.

Aké dojmy zo samotnej hry mali hráči?

Čo sme sa cez prestávku a po hre rozprávali s hráčmi, mali sme len pozitívne ohlasy. Všetci boli spokojní a tešili sa, že prišli aj napriek nepríjemnostiam, ktoré zažili počas cesty spôsobenými poľadovicou.

Čo si myslíte, že je najväčšou prednosťou výhernej akcie ako aj celej jej série?

Najväčšia prednosť sú samotné príšery, ktorých úlohou je rozháňať statických hráčov a vyrovnávať hru, aby ani jedna strana nebolo dominantná. Potom hra ide plynulo bez zbytočných zasekávaní na jednom mieste, čo v konečnom dôsledku prispieva ku spokojnosti hráčov.

Plánujete čosi nové do budúcna v súvislosti so sériou Operation Monster?

Plánov máme, samozrejme, veľmi veľa. Chceme vylepšovať a skrášľovať areál, aby nebol stále taký istý a vždy tam pribudlo niečo nové, ako napríklad ďalšie osvetlenie, nové svetelné či zvukové efekty. Do každej novej akcie chceme dávať rekvizity. Plánujeme zlepšovať aj naše služby pre hráčov. Teraz sme nakúpili manuálne brokovnice a zabezpečili výstroj, ktorú budeme požičiavať hráčom, ktorí by si napríklad chceli vyskúšať airsoft, ale nemajú vlastnú výbavu. Prípadne, ak sa niekomu počas akcie pokazí zbraň, tak si vypožičia zbraň od nás, aby mohol ďalej hrať. V budúcnosti plánujeme nakúpiť za týmto účelom aj elektrické zbrane.

Ak sú hráči hladní, ponúkneme ich drobným občerstvením ako guláš alebo grilované klobásky.

Všetko, samozrejme, niečo stojí, preto to postupne dokupujeme ako sa nám podarí zohnať na to peniaze.

Máte nejaký odkaz na záver pre našich čitateľov a vašich fanúšikov?

Aby sa nebáli príšer. Ony sú tu pre vás. 😊

Ale nie… boli by sme radi, keby k nám chodili hráči s dobrou náladou, užívali si hru, ktorú sme pre nich pripravili a s dobrým pocitom sa vracali domov.

Samozrejme, sa chceme poďakovať našim fanúšikom za to, že sú a za prejavenie dôvery tým, že spomedzi toho množstva skvelých víkendových akcií, si vyberú práve tú našu. Toto sa im snažíme oplatiť tým, že chceme robiť naše akcie čo najlepšie.

A v neposlednom rade tu máme ešte odkaz na našu FB stránku.

Autor: Zuzana Michalíková

Foto: archív MWNL

P.S.  Ak sa vám tento článok páčil, kliknite na páči sa mi, aby ste na neho upozornili vašich priateľov na FB. 

Ďakujem